Gudstjänst i Svarttorps Kyrka.
Kerstin sms:ade på lördagskvällen och undrade om jag inte kunde tänkas komma till gudtjänsten där hon och Alexandra skulle sjunga. Hör med föräldrarna. Fick vänta tills söndagsmorgonen med att fråga päronen. De är inte uppe så länge på kvällarna. De sa ja och så åkte vi iväg mot Svarttorps fina kyrkan.
Mor och dotter började med att sjung Ej upplysta gårdar Acapella från läktaren. De övriga sjöng de framme i kyrkan. Men det är sången uppe på läktaren som jag kommer att komma ihåg. Den unisona sången klingade otroligt fint i kyrkan. En vacker början på gudstjänsten eller ska jag säga, mässan. Med nattvard och allt. Passade mig perfekt. Numera har jag så svårt att koncentrera mig när det gäller att bara sitta och lyssna. Men i en mässa händer det en massa hela tiden. Stå upp, sjunga en liten slinga, sitta ner, läsa högt, stå upp och så vidare. Prästen hade en bra röst och predikan var lagom lång. Det var länge sedan jag kunde uppskatta en gudstjänst. Tack Kerstin för att du sms:ade.
Inte gjorde det saken värre att den tämligen nyrenoverade kyrkan är ljus är härlig.
 

Kommentera

Publiceras ej