Vitryssland - Solayoh - Alyona Lanskaya **
Tjatig.
 
Moldavien - O Mie - Aliona Moon **
Hur låter det? Ingen aning. Kan inte sluta stirra på klänningen och undra över idén med håret.
 
Irland - Only Love Survives - Ryan Dolan ***
Får Robins "You" vibbar. Både i hur han sjunger och låten i sig själv. Det svänger bra och jag diggar med.
 
Cypern - An Me Thimasai - Despina Olympiou **
Det är gulligt, det är fint men snark. Var inte den här med redan1978 eller var det 1985?
 
Belgien - Love Kills - Roberto Bellarosa *****
Min stora favorit i årets Eurovison. Har snart spelat sönder den. Hittar hela tyden små nya detaljer och härliga toner. Men den lever helt på hur det kommer låta live. Kan han sjung? Har han utstrålning? Ångestframkallande, jag vill så gärna ha med den i finalen.
 
Serbien - Ljubav Je Svuda - Moje 3 **
Så länge jag inte ser dem så tycker jag det svänger rätt bra. Liveframträdandet är gräsligt! Tre donnor struttar runt i minimala kläder. Ser inte klokt ut.
 
Lettland - Here We Go - PeR **
Det skramlar på rätt bra. Lite småcharmiga men inte min kopp te.
 
San Marino - Crisalide (Vola) - Valentina Monetta ***
Samma kmpositör och sångerska som förra året. Men himmelsvidd mycket bättre! Facebooklåten var gräslig men här svänger det bra. Hoppas att de går till final för första gången.
 
Makedonien - Pred Da Se Razdeni - Esma & Lozano **
Den romska tanten vrålar på rätt roligt men sedan kommer en liten grå kontorsråtta in och sjunger. Oerhört konstig kombination. Men som sagt Esma är lite småkul. Tre *** till henne men han drar ner.
 
Azerbajdzjan(Baku) - Hold Me - Farid Mammadov **
Inhyrda kompositörer har fixat ihop en slät historia. Stöter sig inte med någon. Hör heller inte hemma någonstans.
 
Kom igen Belgien! Sjung skiten ur de andra. Du bara måste gå till final!!!!

Kommentera

Publiceras ej