Ibland får man sig ett gott skratt. Ett riktigt gott skratt. Skratta så tårarna rinner och det gör ont i magen :D På vår resa runt USA denna sommar hamnade Kerstin och jag på Royal Inn i South Bend, Indiana. Syntest väl direkt att det inte skulle va så fint. Men att det skulle vara SÅ dåligt kunde väl ingen tro. Vi betalade glatt $64 och parkerade utanför rummet. När jag öppnade dörren började jag gapskratta direkt. Väggarna var täckta av speglar och panel. Varje övrig ledig yta var det en sanlöst ful heltäckningsmatta på. Även nattygsbordet! Den ena sängen, av två, hade även en heltäckningsklädd ram runt. I det lilla, lilla badrummet var det också speglar på väggarna. Den enda lampan som fanns i rummet saknade skärm och överallt var det hål i heltäckningsmattan där man fick anta att det suttit annan armatur. När jag satte mig i den ramomgärdade sängen upptäckte jag att det fanns speglar i taket! Ännu mera gapskratt. Runt spegeln fanns en heltäckningsmattebetäkt ram. Där det också fanns hål efter vad jag antar varit diverse lampor. I spegelns mitt hängde en Wonderbaumgran med nybilsdoft!!!! Ännu mera gapskratt! Det var så gräsligt att det knappt går att beskriva. Som att kliva in i en porrfilm från 70-talet. Mattan hade en otroligt ful beige färg. I foajén satt det en lapp om att hotellet var rökfritt. Men ändå fanns ett askfatt på nattygsbordet. Men det bästa av allt var broschyren jag hittade i foajén. Den såg helt ny ut måste varit tryckt när hotellet var nytt. Flashiga bilder med hjärtformad jacuzzi i rummet bredvid en vattensäng upplyste om att här skulle vi återupptäcka kärleken! Stort gapskratt! Konstigt nog sov jag väldigt bra denna natt. Kerstin just ingenting. Men det kan ju ha med att göra att hon sov på extra sängen som ställts in där en jacuzzi en gång stått. De hade inte ens sett till att fixa golvet ordentilgt. Om denna upplevelse kan jag bara säga att ett gott skratt förlänger livet.

Kommentera

Publiceras ej