Senaste dagarna har flera maskiner i min närhet krånglat mest hela tiden. Är det mig det är fel på? Är det jag som "sänder" ut dåliga vibbar som gör att de inte kan fungera som de ska.
Datorn har krånglat sedan i helgen och ibland fungerar den inte alls. Detta inträffar för det mesta på kvällarna, konstigt nog. För på förmiddagarna fungerar den helt felfritt. Men kom kvällen när jag verkligen behöver den, då är det stört omöjligt för mig att få igång den. Felmeddelande på felmeddelande. Försökte härom natten göra en systemåterställning. Men det gick inte efter 12 timmar hade den bara gått igenom 2%. Men när jag sedan stängde om den och startade om fungerade den felfritt. Tills kvällen kom. Då var det kört igen.

Gräsklipparen krånglar också. Gräset växer och gräsklipparen säger inte ett knyst. I dagarna två har först Benny ensam och nästa kväll tillsammans med Sven-Åke försökt laga den. Bytt delar utan att lyckas. Till slut har de tjuvkopplat den och då lyckades de få den att starta.
Klipparen har ett litet säkerhetssystem som gör att jag måste sitta på stolen för att kunna starta den och så fort jag lyfter på ändan stängs den av. Inte så nu, nu får jag inte sitta på stolen när den startas utan stå bredvid.
Men det gör inget för nu ska jag ut och klippa det överlånga gräset. Hoppas att den håller igång så jag hinner klippa allt gräset. Det tar ju dock tre timmar.

Sedan hoppas jag att jag får igång datorn igen när eftermiddagen närmar sig.

Imorgon ska jag besikta bilen. Ytterligare en maskin som inte fungerar som den ska. Är det mig det är fel på?

Kommentera

Publiceras ej