Onsdagskvällar under sommaren träffas bilfantaster i Huskvarna Folkets Park. Olika teman varje kväll. Denna onsdag var temat Gamla Traktorer och Lastbilar. Därför tyckte jag att det kunde vara roligt för pappa att åka dit och titta. Tyvärr var det väl inte så många av just den varan. Däremot myllrade det av bilar av alla de sorter. Pappa blev klart gladast när han hittade sådana bilar som han än en gång ägt. Gladast blev han över den otroligt fina Viktor-traktorn.
Jag blev gladast när jag träffade på Evert Alfonsson, en kollega från Linjebusstiden. Har inte sett hon på flera år. Så det var jättekul att träffa "Alfons" igen.
Pappa och jag fick en riktigt trevlig stund när vi promenerade runt bland alla bilarna. Här och var träffade pappa på gamla bekanta. Jag fick syn på Ninna som jag jobbade med på Blomsterlandet så vi pratade en stund,
Kvällen avslutades med räkmacka i Rotundan tillsammans med Benny, Marianne, Lex och Göran.

Kommentera

Publiceras ej