Varför tittar jag?
Ska man tro alla TV-deckare så myllrar det av hemska seriemördare i USA. Den ena värre än den andre.
De flesta våldtar och mördar ensamma kvinnor. Inte vad man vill titta på innan man ska gå och lägga sig ensam i ett hus som ligger ensamt och skyddat från insyn.
Speciellt otäckt blev det i kväll när jag tittade på Criminal Minds och en mördare härjade runt Lake Tahoe på gränsen mellan Kalifornien och Nevada.
Ok, han gav sig på par men han placerade ut dem på vägar jag körde på 2009. Det blev liksom lite verkligare då.
Obehagligare. Inte för att jag någonsin varit rädd när jag varit ute och rest. Men att se dem peka ut vägar jag kört på och platser jag besökt blev liksom lite brrrrr, obehagligt.
Annars har jag inte egentligen det minsta ont av Criminal Minds. Bra serie med bra karaktärer och inte allt för mycket privatliv som tar över. Kankse lite mer humor än bara Garcia. Men vill jag skratta medan mord löses då får jag sätta mig och titta på underbara The Closer med Kyra Sedgwick. När Flynn och Provenza får härja fritt är det ofta hysteriskt.
Men det går ju inte att skratta jämt så jag får blanda Criminal Minds med The Closer.
Lite som att äta sötsur sås. Både seriöst och roligt :D

Kommentera

Publiceras ej