Ja, jag vet att resan är sex månader bort.
Ja, jag vet att jag inte kan bestämma över precis hela resvägen själv, Kerstin ska ju med också.
Vilket jag är överlycklig över!!!
Tack Kerstin!
Men jag kan ändå inte låta bli att titta på platser som vi kan besöka.
Resan börjar med en dag i New York.
Skulle gärna vilj besöka Guggenheim Museum. Förra året var vi där så tidigt att det inte öppnat än. Central Park är ju ett måste. Lite mer löv än i mars hoppas jag :D
Annars är det ju bara häftigt att promenera runt i den enorma staden.
Finns ju så oroligt mycket att titta på!

Washington DC är alltid trevligt att besöka. På Marlyand kusten ligger Assateague Island. Här finns det en ganska stor stam med vildhästar.

Mycket kan jag ändra på under resans gång. Hur jag mår och väder och vind kan ju sätta käppa i hjulet om man så säger. Men något jag absolut inte tänker stryka är Blue Ridge Parkway!
Har vilat åka på denna väg som går längs Appalachernas bergstoppar hur länge som helst. 110 mil lång börjar den Schennandoahs National Park, Virginia. Där den kallas Skyways. Den slutar inte förrän nere vid Asheville, North Carolina. Behöver verkligen inte åka alla 110 milen. Men en liten bit bara SKA jag köra på!!!!!!

Chattanoga i Tennessee ser ut som om det kunde bli ett intressant stopp med ett högt vattenfall, Ruby Falls, inuti en grotta.

I Lynchburg, TN, ligger Jack Daniels Distillery.
Inte nog med att de gör whiskey här, det ser väldigt mysigt ut också. USAs äldsta om jag kommer ihåg rätt.
Nashville får man ju inte heller missa när man besöker Tennessee. Lite countrymusik är aldrig fel!

Skulle inte va fel om vi lyckades besöka Land between the lakes i Kentucky och fick uppleva en, som på bilden, fantastisk solnedgång.

The Gateway Arch över Mississippifloden i Saint Louis, Missouri, skulle jag också gärna se i verkligheten. Den ser ju så häftig ut!

Det finns mycket roligt och udda att titta på i USA. De är väldigt påhittiga. Varför inte titta på Karl-Alfredstatyn i Chester, Illinois eller väldens största täckta vagnen i Lincoln, Illinois.? Där har de också en telefonkiosk uppe på taket på domstolshuset!

På vägen till Niagarafallen från Saint Louis kanske vi kan göra en 12 mil avstickare till Chicago.

Niagarafalln ligger visserligen väldigt långt bort från Tennessee och Kentucky, men wow vad häftigt det skulle va att få se detta fantastiska vattenfall i verkligheten!

Efter att ha räknat lite hur långt det hela skulle va på www.randmcnally.com så skulle vi få köra ca 35 mil om dan. Dvs som hemifrån till Stockholm ungefär.
Men allt beror ju på väder och vind och hur vi mår.
Men drömma kan jag ju göra i alla fall :D

Kommentera

Publiceras ej