Så länge jag kan minnas, nästan, så har jag handarbetat. Ibland har det gått långa perioder mellan. Men sedan jag började sy efter eget mönster har inspirationen flödat. Första handdarbetet som jag gjorde utan köpt mönster kanske inte var något att skryta över. Massor av färger i olika mönster. Nästa kudde gjorde jag full med massa små rutor. Första riktiga bilden var mitt favoritmotiv, solnedgång, hav och en båt i vassen. Första tavlan jag gjorde efter ett kort jag tagit var på Barkeryds kyrka, där den nu hänger in bönrummet.
Nu när jag gå hemma handarbetar jag väl inte så mycket som när jag jobbade. Då blev det väl runt fem handarbeten klara per år. Med rekord året då det blev tio stycken klara.
Nu låter jg mig oftast inspireras av mina semestrar. Men emellanåt blir det något annat. Som den senast färdigställda. En bild på Kronprinsessan Viktoria på hennes bröllopsdag. För att fortsätta utvecklas har jag på denna tavla satt på pärlor, blommor och spets. Om jag får säga det själv blev VÄLDIGT bra:D

1 kommentarer

Elin

03 Jul 2011 14:02

Wow, äntligen klar med Viktoria! Finfin :)

Kommentera

Publiceras ej